Natt grubbel...

Nu är det såhär va, att klockan är 01.00 och jag sitter fortfarande vid min dator. Vad kan det vara ett tecken på??

Sitter och funderar lite... Hur vet man egentligen att man är sig själv? Jag satt nyss och tittade på äldre inlägg på bloggen och vissa är så hemska att jag knappt känner igen mig, skäms nästa för mig själv. Går helt emot mina principer jag har nu. Men vilket är det rätta jag? Är det den jag är nu, eller är det fjårtis-tjejen jag skymtade i en och annan bild? Hur vet man att man har hittat sig själv egentligen?

Egentligen (igen) Vafan sitter jag och snackar för gojja, vad då hitta sig själv? Jag är ju den jag är och den är jag. Hur mycket kan man ändra på sig själv egentligen? Jag menar, säg att man beter sig på ett annat sätt än man brukar, då är man ju ändå sig själv för man blir ju ingen annan, eller? Usch, detta vart rörigt....


Men vi säger såhär, man brukar ju säga om sina kompisar att "det är så skönt för med henne kan jag verkligen vara mig själv" och jag vill tro, att när man är sig själv så tänker man inte. För hjärnan kan ställa till med mycket trams, utan när man följer sina impulser och bara gör, utan att tänka: "Tänk om jag gör bort mig nu" Jag undrar om dom tycker att jag är fånig som lyssnar på den här musiken" m.m. DÅ är man sig själv. När man känner att man står för vad man gillar, även fast andra inte gillar det. Ja, då tycker i alla fall jag att man är sig själv :)



Så mitt visdomsord till er denna kvällen är: Våga!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0