God Jul

God jul på'rej bloggen :) Och alla ni andra!


Tänk va konstigt, det är den här dagen (Jaa, imorrgon egentligen men ändå) som jag har tjatat och tjatat om i flera månader, och nu är den här...Helt plötsligt...Skumt.. Men härligt :)

Idag slog vi in de sista julklapparna och fixade och donade lite. Alldeles nyss var jag hyper och full av energi, men nu är jag nästanhelt däckad. Precis som vi är i skolan, hehe. Ena stunden är vi galna och övertrötta och har bullkrig, och ena studen sitter alla helt tysta och stirrar tomt på skärmarna. Men det var nog för att jag och Isac spelade Left 4 dead nyss. Och så lättskrämd som jag är så satt jag mest och skrek och skjöt i panik..Sådär som jag brukar göra :)



Imorgon blir det alltså julfirande uppe hos farmor med farfar, faster + hennes man + kusin som gäller. Mysigt! Älskar att vara uppe i stugan i juletider, speciellt när det är såhär mycket snö.
Man äter vid klockan 2, sen sitter man och pratar lite, går upp och tittar på Kalle klockan 3, och hur gammal man än blir och julklapparna förlorar sin upphetsning mer och mer, så finns det ändå en liiten liiiiten känsla av otålighet när man tittar på Ferdinand som luktar på rooooooooosorna, för man vet att det var då det började klia i fingrarna efter julklapparna när man var liten.
Nu tjatar jag om mina barndomsminnen igen, men julen handlar ju mycket om traditioner, så det hör liksom till. Man ska göra allt som man alltid har gjort det, och då hamnar man automatiskt i samma julanda man hade när man var liten. Tycker jag i alla fall :)


Sen på fredag, imorgon eller i övermorgon hur man nu ser på det, så bär det av hem till Mammaför att fira jul där :) Bland hennes tometalnd som infinner sig i hela lägenheten, tihi. Förutom ännu fler julklappar så får jag även en till, den bästa julklappen av dem alla, nämligen Kajsabajs och Isac :)


Skrev nyss på facebook: Undrar varför så många ska vara så "alternativa" och anti-jul men ändå tjöta om den nonstop.

och fick bla. detta svaret från Tim:
Julen är en kommersiell skithögtid som är en bladning av en hednisk och en kristen högtid. Högtiden går ut på att låtsas som att allt inte är stressigt och jävligt för att uppnå den så kallade julefriden.

I själva verket så är julefriden en myt.



HERREGUD säger jag bara. Stackars människa. Det är det här jag menar med alternativa. Att man liksom ska vara emot allt som är politiskt korrekt och hitta så mycket fel som möjligt och spy galla över det. Det är så fruktansvärt löjligt. För vem fan bryr sig om att vi firar jul till minne av jesus? Det är väl ingen som tänker på att jesus föddes (fastän att vi bara hittat på att han gjorde det då) när man sitter och trycker i sig sista köttbullen och nästan spricker av mätthet men ändå har liiiiiite plats för en skinkmacka till? Ja, förutom de som är kristna då kanske, men det är inget som jag vet något om.
Julen för mig handlar inte om att man ska knöka sig runt i affärer på jakt efter julklappar i sista minuten, skälla på barnen för att de inte hjälper till och städar och svära över Janssonen man just bränt. För mig är julen en tid då hela familjen är glad och extra snälla, då man äter fruktansvärt god mat, och är lite extra generös. Jag har nog mycket att tacka min mamma för det. För att istället för att julkstäda och julhandla typ veckan innan jul så börjar hon med det i god tid, så att man inte behöver stressa. Vafan, tycker man att julen bara är stressig så kan det kanske vara en idé att gå någon kurs och lära sig att planera lite. herregud.

Så snälla, ni som inte gör något annat än att klaga, gå och gräv ner er själva i en snögrotta eller nåt, och sitt där och stressa för er själva. För vi andra som faktiskt tar vara och njuter av julen, vill faktiskt bevara vår julefrid :)





Sådär. Nog om detta, nu är det jul! :D



Ha det så mysigt allesammans, puss och kram!




Kommentarer
Postat av: Moa

Personligen tycker jag att man får tycka hur man vill om julen, utan att alla ska göra ett jävla ståhej så fort nån annan tycker något annorlunda. Ville bara uttrycka min egna åsikt :D

Tack o hej leverpastej!

2009-12-25 @ 22:40:59
URL: http://injectiion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0