Praktik dag 1

Idag var min första dag med mor på Schuukhuset! 

Säger bara två ord: Sprit och gååååååå. För det var nog mest det vi gjorde, haha. Och med sprit menar jag inte sån man dricker, utan sån man måste spruta händerna med varje gång efter man gjort någonting. (Jag har naturligtvis redan gjort mig en tvångstanke utav de)
 Men det var roligt faktiskt, massa knasiga gubbar och tanter som man bädda åt, fodrade (låter hemskt men asssså jag menar frukost, lunch m.m) samt tog temp + sakration på.
Som jag och även Isac sa, så skulle faktiskt det här jobbet passa mig bra. Haha! Sjukt, men jag gillar ju att ta hand om allt och alla, allting är kliniskt rent och allt går efter rutiner. Men det finns också några baksidor, som t.ex. att torka stackarna i rumpestumpen när de bajsat litetgranna (Något som jag, Tack gode gud, slipper som praktikant! xD)
Men jag måste erkänna att jag kände mig lite viktig när jag flög fram i korridorerna med undersköterskekläder med pennor och namnskylt på och grejer. Nöffnöff.

Om allt går bra kanske jag får sommarjobb där o grejer! (Håller tummarna) För som jag nu fått erfara själv så är nästan alla undersköterskor därlika knasiga som mamma, och min mamma är knasig! Hihi

Nu ska jag äta lite nyponsoppa och sen ska jag lägga mig! Börjar "jobba" vid 7 imorgon, pust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0