Praktik dag 2

Ännu en dag på das hospitalhåsengåsen! Ungefär samma som igår, tog även blodsocker på patienterna idag men det var lätt, är ju van vid min lilla diabetikplutt där hemma ^^
 Måste säga att jag är överaskad över hur roliga vissa av dessa gamlingar är, hihi! Dock så har jag problem med att komma ihåg vilka sängar som heter vad -.-' Det är 10:2 hit och 10:1 dit. Hade det varit uppbyggt på ett system så hade jag fattat lätt, men det verkar nästan som att de börjat från helt random håll i alla rum när de döpt sängarna. I ett rum är ettan längst mot fönstret och i ett annat längst mot dörren. Jeeeez säger jag bara. Och inte står det någonstans heller. Men det börjar fastna nu faktiskt (Tack gode gud för det!(igen))

När vi kom hem käka vi lite nyponsoppa och sen tittade vi på Top model, mahaa. Sen kom Jockepocke hem så det var lite snack vid köksbordet - som vanligt!


Nu ska jag shcoooova *snark*. Vilken mes tänker ni, klockan är ju bara 22.15, men jag lovar er, skulle ni också kuta runt som en tok på ett ställe vars korridorer verkar vara oäääääändligt långa och lyfta gamla människor och aldrig få sitta, inte ens stå! still så skulle ni förstå ^^ (Inget klagomål dock, gillar när det är fartfyllt men mina jag-går-på-johnBauer-och-sitter-hela-dagarna-framför-min-dator-för-att-det-inte-finns-något-att-göra ben är inte direkt vana vid detta spring, därav tröttheten xD)

Aja, puss o gonatt och grejer.


Och en jäääääättestor plöt puss till min älskling soml igger hemma och är sjuk! Gå gärna dit och krama honom lite så att han blir glad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0