Upp, upp och iväääääääg

Typ. idag bär det av till Stockholm! Min kropp är täckt av stora röda myggbett och det KLIAR. Aldrig kan det vara bra, ha? ;)


Imorse kom jag och tänka på det här med att stå för det man gjort. och jag kom på att det spelar ju egentligen ingen roll vad man än har gjort, man får stå för det ändå. Ändå så är det många som vill  gömma, hålla undan och ljuga om saker de gjort. Jag menar, har man gjort något, då har man ju valt att göra det, eller hur? Alla har ju en egen vilja och alla måste ta ansvar för sig själva. Man kan inte bara glida runt i tron om att någon annan ska fixa det, eller att man inte behöver göra det själv. För så är det inte. Har man gjort det ändå, och något händer som amn inte ville hända, då är det ens eget ansvar och ingen annans. Så jag har bestämt mig. Jag ska stå för absolut allt jag gör. Igår t.ex. var vi på badet och jag skulle gå till kiosken med Jocke. Då gick jag där och kände mig väldigt obekväm för min kropp eftersom alla kunde se den. Men vad fasen tänkte jag då, det är ju mitt fel att jag ser ut som jag gör, och då kan jag ju inte gå och skämmas för det? Varför ska jag försöka gömma något som jag själv har gjort? det låter ju urlöjligt. ska man visa upp alla bra saker man har gjort så får man väl visa det dåliga också? För det har man ju också gjort...

Ett litet smakprov ur mina tankar denna dag! Mer hinner jag inte för nu ska jag packa.

Ha en kalasbra dag! och smörj in er för fasen! (ett råd baserat på egna erfarenheter, haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0