Sommar!

Idag mina vänner, IDAG var det sommar!

Danne och jag började med att klippa gräsmattan här hemma, sen trallade vi upp till farmor där vi klippte häcken, målade och jag kupade potatisarna i landet. HÄRLIGT! Sedan vart det pannkakor, sola och äta jordgubbar, mums!
Åh det var så härligt att få jobba lite med kroppen igen.

Sen kom Pappi och hämtade oss och så åkte vi hem och grillade! Mamma, vilken härlig dag!


Ah, annars vill jag bara tilläga, vuxna, vuxna är kanon! De uppfostrar oss, hjälper till på alla sätt och vis och är braiga. Men ibland, när de själva behöver hjälp eller stöd och förnekar det, då blir det lite jobbigt! Man måste acceptera att bli hjälpt ibland, speciellt när man blir gammal! Jag menar, efter att ha blivit omhändertagen, uppfostrad och älskad i så många år så är det väl det minsta vi kan göra för dem?


Nu ska jag fixa ihop en liten frågesport till midsommar!
Tjillevippen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0