Total förvirring

Idag har jag varit en aning disträ, som min käre mor skulle ha sagt. Jag har tänkt mycket. Ja, nu kommer det komma ett milslångt tråkigt inlägg om mina jobbiga funderingar. Men vad ska jag säga, jag är en jobbig människa.

Ibland kan jag känna att jag faktiskt är nöjd med den jag är. - Klart att man alltid ska vara nöjd med sig själv, men ni vet, ibland känner man att man kan vara bättre! Så kändes det idag. Jag kände mig misslyckad och tråkig. Tråkig... Blä! Jag hatar det ordet. Jag vill inte vara tråkig. Det är det värsta jag vet. Jag vill vara sådär rolig och lekfull!
Sluta vara såååå ordentlig och istället våga göra fel och ha kul! Men jag vill samtidigt inte bryta mot mina egna principer. För jag tycker att om ska man vara en respektabel människa så ska man leva som man lär, stå för det man tycker! Och jag är en sådan där tönt som känner ansvar för allt, som alltid varit duktig i skolan, aldrig haft oanmäld frånvaro osv. Så jag får så dåligt samvete om jag inte gör det jag borde i skolan, och är duktig. Men då känns det som att man uppfattas som en Plugghäst, som det så vackert heter. Gör man det nu för tiden? För jag vill inte vara den som alla tycker är ordentlig och tråkig, som bara nöter i skolbänken och är... ja, tråkig.
Åh, hej förvirring... Jag tycker inte om mig själv när jag håller på såhär, tänker tänker tänker.. Funderar, vrider och vänder...
Det ultimata vore om jag kunde kombinera den vilda sidan med den ordentliga. Det borde jag väl kunna? Skulle jag vara rolig då, utan att få dåligt samvete?
För jag menar, bara för att jag har lätt för mig när det gäller att skriva och så, så betyder inte det att jag anstränger mig så mycket. Faktiskt, så anstränger jag mig knappt alls, det bara händer. Och det kan jag ju inte göra något åt, jag kan ju inte skriva mindre eller sämre, med flit? Det vore ju bara löjligt, eller hur?
Nej, jag anstränger mig så mycket jag vill och orkar, tycker man att jag är världens pluggis för det så får man väl tycka det. Men skolan är inte hela mitt liv, snarare tvärt om. Så ni vet.

Nu blev det väldigt mycket jobbigt i ett och samma inlägg, och jag tvivlar starkt på att ens någon orkat såhär långt... Så i och med detta så avslutar jag min tillfälliga deprission, och fokuserar på allt bra jag ska lyckas med!

Idag läste jag bloggen Prettyinpink.blogg.se, som för övrigt är världens bästa blogg, som har gett mig nytt hopp! Hur många fina grejer som helst som är helt i min smak, helt otroligt! (Sjukt mkt bättre än BlondinBella, enligt mig!)

I alla fall fuckers, jag har fått hur mycket inspiration som helst. Detta kommer bli kalasbra!

Jag måste även tillägga att jag trätt in i en viss besatthet av min kalender, haha,  Kontroll-freak som jag är! Men jag blir så arg när jag glömmer något, och känslan av välbehag av att ha ordning på allt och planera, är för underbar för att inte bli besatt. På tal om det så skrev jag in artistnamn på ALLA låtar som låg huller om buller under okänd artist i mitt iTunes bibliotek, och fastän att det tog ett jefla tag så somnade jag såå lycklig den natten!


Wow, detta inlägg är alldeles för långt, pust! Och efter att ha läst igenom allting kan jag bara konstatera en sak:
Jag är en konstig varelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0