Förbannad

Ja, lite förbannad är jag allt nu. Själva orsaken till att dessa känslor bröt ut är väl ganska fåniga. Eller ja, är de verkligen det? Det handlade nämligen om Hanson igen, Isac höll på och retade mig och sa att de var bögar och spelade bög-musik och httan och dittan. Och även när han pratade med Ricky på telefon sa han att jag lyssnade på Hanson o se! Han tyckte också att de var bögar.

För det första.

Att kalla ett band för att vara bögar för att man tycker att de HAR SPELAT (Lägg märke till att det är imparfekt) töntig musik, är ju ganska löjligt. Sedan förstår jag inte heller riktigt grejen med varför människor lägger ner så mycket energi på att håna mig för min musiksmak, gillar man det inte så bryr man sig väl inte mycket mer om det? Eller?

Tidigare idag pratade vi om Amy Diamond, och konstaterade att hon nog inte skriver särskillt många låtar själv, och hur dåligt det är att sjunga om något man inte står för eller skrivit själv. Det jag undrar då hur fan Black Panda skiljer sig från henne? När man inte ens hör vad dom "sjunger"?

Då är la i alla fall töntmusik som Hanson bättre som faktiskt skriver sina låtar om vettiga saker, som berör. Där texten handlar om nåt vettigt. För det är väl det musik är till för? Att beröra?

Men ja juste, vissa är ju tydligen för manliga för att lyssna på töntig bögmusik. Förlåt.


Det jag undrar är bara varför man lägger ner energin? Jag respekterar all musik som görs för att man vill beröra folk. Alltså inte techno, våldkäng, och viss dance-musik som handlar om att någon suger av någon annan för enligt mig så handlar inte de texterna, eller i fallet med våldkäng då jag inte kan höra, om något som tillsammans med musiken får mig att känna något.

Så varför får inte jag bara lyssna på det jag vill?





Kommentarer
Postat av: Moa

Sen kan man ju undra varför bög alltid används som ett slags skällsord. Som att det skulle vara något dåligt.. hmm

2009-11-11 @ 19:08:22
URL: http://injectiion.blogg.se/
Postat av: emma larsson

Hanson är bäst, punkt slut.

2009-11-12 @ 15:46:34
URL: http://emmalarssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0