Sjuk på riktigt

Okej. Bara att öpnna blogg.se, skriva in min adress och lösenord och klicka på Skapa har tagit mig ungefär 10 min.

Jag är nämligen juk. Och den här gången är jag fanimej sjuk på riktigt. Så dåligt som jag måde igår har jag nog aldrig mått...

Efter att ha känt mig lite varm om pannan och dassig hela helgen så somnade jag igår en snabbis framför tv:n, då kändes det ändå hyfsat. Sen vaknade jag. Herregud säger jag bara. Allting snurrade och jag var yr fastän jag låg ner, jag var helt borta. Jag hade så hög feber att jag enligt Isac svamlade och tjöt, svettades och darrade av frusenhet omvartannat. Usch! Riktigt hemskt var det.. Tror inte att jag har mått så dåligtpå flera år faktiskt. Efter att Isac vaggat mig till ro, tvingat i mig 3 liter vatten och en kopp honungsté lugnade detner sig lite och jag somnade på direkten. Feber avr dock kvar och jag har drömt jättejobbiga drömmar inatt.
Den jobigaste var att hela min familj var tillsammans igen, mamma, pappa jocek danne och jag, och vi var på väg till en stuga i ett vackert vinterlandskap med 1 meter snö. Vi barn lekte i snön precis som när vi var små och Mamma hade julpyntat hela stugan och lagat julmat. Allt var helt underbart och jag var så lycklig. Men sedan började mamma bli sur, slänga saker omkring sig och var hur elak som helst. När jag frågade henne varför hon skulle förstöra allt så slog hon mig, ohc sen var bråket mellan henne och pappa igång.
Det var den hemskaste drömmen jag haft! Isac väckte mig för jag låg och gnydde som ett litet barn, och tur var väl det. Undrar hur det kommer sig att jag drömde att vi alla var tillsammans igen.. Det var ju bara feberyra, men det fick mig att tänka och minnas hur allt var förr...

Nej. Inte så Ellinor. Jag är så lyckligt lottad att jag ens har en familj, som bryr sig och finns där. Jag vet att det är många som har det mycket sämre än mig, så jag ska inte klaga.



Okej nu har det gått 1 timme, ska jag ge upp eller?


Nu ska jag sova, om jag inte redan gör det? Jag vet inte faktiskt inte säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0