(Vissa) Killar = Svin?

Sitter här och käkar äpple och läser senaste numret av SOLO, och kom över ett reportage som gjorde mig jäkligt arg, och då måste jag såklart skriva om det här, eller hur, vänner? :)

Här i är det nämligen ett reportage där Killpanelen berättar: "Därför är vi otrogna". (Bara rubriken får en ju att tända till, haha)

I Panelen är det tre killar som får svara på en rad olika frågor varav en är: "Betyder otrohet att du inte är lycklig i ditt förhållande"
Sam: Jag skulle inte nödvändigtvis definera monogami som lycka. Däremot tror jag att om man är otrogen tidigt i ett färhållande är det mycket som tyder på att det inte är rätt.
Magnus:Ofta är alkohol inblandat,och då får man sämre bedömningsförmåga. Sexet känns helt enkelt värt det.
Willhelm: Jag hade velat svara ja, men jag tror inte att det är så enkelt. Jag tror att man kan vara otrogen ändå, trots att man egentligen har det bra.
 
Vad i hellskotta, tänker jag då. Om man är lycklig i ett förhållande, hur kan man ens komma på tanken att ligga med någon annan? Man kan inbilla sig att man är lycklig, men enligt mig så ska sådana känslor inte ens existera om man verkligen är det. Ett förhållande ska inte bara vara vänskap, trygghet och rutin. Man ska inte behöva gå till någon annan bara för att få lite spänning, det är sådant man ska få i sitt förhållande. Så varför är man otrogen då, om man nu är "lycklig"?
Willhelm: För mig var det nog tillfället bara. Det var så enkelt. Och min tjej befann sig på andra sidan jordklotet.
Magnus: För att det är skönt att knulla. (Denna kille verkar vara en riktig drömprins)
Sam: För min del handlar det om osäkerhet, ett löjligt stort bekräftelsebehov eller kanske mest vetskapen att jag inte hittat mitt livs kärlek och att ingenting spelar någon roll därför.

Ja men flickvännen då? Allting handlar om dem, vad som är skönt för dem, att de inte tycker att det spelar någon roll, att det var så enkelt för dem. Men hallå? Det är enkelt att sno min pappas plånbok också, men inte fasiken gör jag det bara därför? Jag skulle inte göra det för att jag behövde pengar, och inte heller fastän att han inte var hemma.

Men det gör tydligen dessa killar, och det beror på något helt annat än de futtiga ursäkter de har att komma med...Vidare till nästa fråga:
Oroar du dig för att bli påkommen?
Magnus: Naturligtvis. Större delen av ångesten efteråt handlar om det. Jag är rädd för att hon ska få reda på det och börja skälla på mig. Den oron är värre än tankar på att otroheten skulle vara moraliskt fel.
Willhelm: Jag oroade mig faktiskt inte särskillt mycket. I så falla hade jag bara ljugit, och det är jag ganska bra på.
Sam: Inte alls, det har snarare adderat en del spänning.

Har ingen av dessa killar fattat hur fel det är att vara otrogen? Hur de sårar deras flickvänner? De tycker väl att lite sex är väl ingenting? Men det är ju faktiskt ett förtroende man bryter. Men de verkar ju inte tycka att det är någon stor grej. Eller...?

Vad skulle du göra om det visade sig att din tjej är eller har varit otrogen mot dig?
Willhelm: Jag hade blivit jäkligt förbannad.
Sam: Skulle hon vara otrogen nu så skulle jag göra slut direkt.
Magnus: Kanske skulle jag kunna förlåta henne om hon verkligen ångrade sig och det kanske var med en främling på semestern. Kanske.

Okej, nu har de övertygat mig. SVIN! Varför skulle inte deras flickvänner ha rätt att göra samma sak som de gjorde? Detta är bara ett tecken på vilka mansgrisar det finns ute i världen. Som fortfarande tror att de som män kan göra vad de vill, och att vi kvinnor ska lyda dem som slavar.

Nu till sista frågan: Har du funderat på att berätta varför/varför inte?
Magnus: Enda anledningen till att göra något så dumt som att berätta skulle väl vara om man hade dåligt samvete, och det har jag aldrig haft.

JESUS. Vad är det här för människa? Som inte ens får dåligt samvete efter att ha gjort en sån grej? Fastän att han hade blivit fly förbannad om hans flickvän gjort likadant? Finns det ens någon logik i det? Förmodligen inte.






Jag vill absolut inte framstå som någon feminist som hatar män, för det är långt ifrån alla som är såhär, och det finns ju tjejer som är precis likadana. Men ni förstår min poäng va? eller är jag helt ute och cyklar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0