There's no deeper clean...

...than Listerin!! Nae, den reklamsmörjan vet jag väl inte om det ligger något i, men fräsh i munnen blir man i alla fall! Och lite bortdomnad i tungan :) I alla fall jag...

Har precis krupit ner under mitt varma duntäcke och tänkte sova snart, ska upp tidigt och åka med pappa till Ackis (= Akademiska sjukhuset i Uppsala, för er som inte är bekanta med trakterna). Det är bara det att jag inte är trött...Lika jobbigt varje gång, när man vet att man måste upp tidigt och hur trött man kommer vara, så vill man hinna sova så mycket som möjligt, men inte fasen går det? Då ska kroppen protestera bara för att det är kul. Åh... va... roligt...

På tal om skämt så tittade Pappa och jag på Roast på Berns för en stund sedan, ett program som jag (oftast) tycker är riktigt roligt. Beror på om komikerna har bra skämt, såklart. Den som jag gillar bäst är Magnus Betnér, helt klart! Han levererar alltid. Han är så brutalt ärlig och insiktsfull, vilket jag gillar skarpt!

Jag har även blivit en total sucker för film på senaste tiden. Speciellt de så kallade Romcoms (Romantiska komedier) Det är så skönt att titta på dessa perfekta kärlekshistorier och alltid lyckliga slut för man får liksom leva sig in i en annan värld för en stund, där allt är sockersött och rosa moln, typ. Där det inte finns några jobbiga engelska-prov, eller projekt som inte kommer hinna bli klara, eller föräldrar som är sjuka, eller tid som man inte har... Det är skönt helt enkelt, att vara en del av det där lull-lulliga, för en stund...


Nae. Slut med dagens poesi, jag börjar få nackspärr.
Så jag ska väl ta och lyssna på några sköna låtar, somna med lampan på och vakna av att jag trasslat in mig i iPod-sladden, som jag alltid gör.....


Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0