Dumma Sverige!

Nu har jag gjort mig själv deppig igen :( Kom på att jag måste börja leta efter höst/vinterskor nu eftersom mina gamla (Som jag haft i 4 år) Börjar bli slitna. Men som ni läste (Om ni orkade) så har jag storlek 43-44 i skor vilket försvårar letandet med såhäääääääääääääääääääääääääääääääääääääär mycket eftersom storlekarna i alla vanliga affärer slutar vid 41. Detta gör mig så himla arg! Det finns ju hur många tjejer och kvinnor som helst som har stora fötter, varför ska inte vi kunna köpa fina skor som vanliga människor? När man frågar affärerna så får man såna här smarta svar: "Det finns inga tjejer som har så stora fötter" eller "konsumtionen är för liten för att det ska vara värt att tillverka så stora skor". Så vad ska vi göra då? köpa killkängor och se ut som shemales? ARG blir jag!

Jag har hittat några affärer i sverige som säljer större skor, www.greatshoes.se, www.laredoute.se och www.kingsizeskor.se, men tyvärr så är nästan alla dessa skor väldigt tantiga, och inte minst dyra! Man får räkna med minst 1000 kr för ett par, och då har man ju inte direkt råd att köpa flera, utan måste välja ett par som passar till allt och som man kan ha hela tiden och länge. Och det är inte det lättaste. Pust. Varje gång man går in i en vanlig skoaffär så hugger det i hjärtat då man ser alla fina skor man aldrig kan få på sig.


Nu såg jag att även Ellos hade märket Taillissime (Som har ganska fina skor i stora storlekar, samma som Laredoute säljer) men de enda stövlarna jag hittade som passar bäst på beskrivningen (som passar till allt och som man kan ha hela tiden och länge) Men jag är inte riktigt säker. Det är ju 7 cm höga klackar på dom, och jag vet inte om jag vågar ha så höga. Jag såg att man kan ta bort banden, men de känns ändå en aning fina för mig, om ni förstår vad jag menar... Snälla hjälp mig, vad tycker ni?



Kommentarer
Postat av: jenny

dom va snygga :)

2009-09-03 @ 09:50:33
URL: http://jennyholm.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker dom är skitsnygga och at du ska vara stolt över att vara lång! :) Våga Ellie! :)

2009-09-05 @ 20:05:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Tove

dom va ju jätte snygga! :)

2009-09-06 @ 16:51:41
URL: http://toveeckebringandersson.blogg.se/
Postat av: emma larsson

Det är fint att vara lång, så kör på :)!

2009-09-15 @ 17:42:28
URL: http://emmalarssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0