Massa strunt

Back in Enköping! Tog en stund att vänja sig vid dialekten.. haha.

Situation: Den årliga jakten efter påskägg som pappa gömt, i fågelhöjd detta år.

Pappa- I år får du vedra dig till ägget!

Jag- Va?

Pappa- Du får vedra

Jag- (Ser ut som ett frågetecken) Va säger du?

Pappa- VÄDRA. Du är i enköping nu lilla gumman...




DÄ VA WOLIGT. (Som vi säger på underbar östgötska... )


Anywhoo. Är hemma igen och det är lika underbart som vanligt. Känner att det liksom känts lite bajsigt, och jag orkar liksom inte med mer skit (haha). På tal om ordvitsar drog jag ett förbannat rolgit skämt idag alltså! Var nere i källaren och skulle åka iväg till farmor:

Jag- Det luktar fisk här, typ makrill.
Pappa- Det kanske är målarfärgen, vi har målat i toaletten.
Jag- Vilken färg, laxrosa eller? HAHA



Såklart var det ju ingen annan som tyckte det var roligt, men erkänn, liiiiiiiite kul va de väl? xD


På tal om roligt, imorgon ska jag ÄNTLIHIHIHIHIHIGEN få träffa Jenny och Anna, och det är välbehövt kan jag säga! Jag citerar Jenny: "Har saknat tjejerna. Det är mina älsklingar det. Äkta vänner."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0