Snark i soffan

Sitter i skrivande stund i mammas lägenhet med Kajsa i knäet. Nu när vi varit hos pappa så har Kajsa stannat kvar här (För att undvika catfight med Smulis) så nu är hon mammig som bara den! (Ja, jag är hennes mamma) Hon är i hälarna på mig vart jag än går. Jag får inte ens gå på toa för då står hon utanför dörren och skriker. Sötunge :)


Isac är över hos Jocke och dricker öl, så han kommer väl inte hem förrens klockan 3- halv 4 eller nåt. Så mamma och jag satte oss och tittade på Förtrollad med Nicole Kidman. En ganska enkel, lätt och lagom film, men det roligaste var att titta på mamma. Mamma har nämligen väldigt lätt för att somna framför tv:n (En egenskap jag har haft (o)turen att ärva, host host) Så det tog inte lång stund innan hon sakta men säkert sjönk ner med huvudet mot bröstet. Men hon vill ju inte visa att hon sover så vid plötsliga ljud (Som när jag hostar) så vaknar hon förvirrat till och ska låtsas som ingenting.


Jag: -Mamma, du kanske ska gå och lägga dig, du ser lite trött ut.
Mamma: -*Mummel mummel mummel* när kommer Isac då?
Jag: -Han blir väl kvar där halva natten...

Jag tittar på mamma och ser att hennes ögonlock sakta sakta glider ner och pang bom så sover hon igen!


Jag suckar lite för mig själv och fortsätter se på filmen.


Mamma börjar snarka lite tyst, jag hostar till.


Mamma: Va? eh *mummel mummel mummel*
Jag: Mamma, du kan ju inte hålla ögonen öpnna, gå och lägg dig!
Mamma: Ja, jag ska gå och lägga mig snart...

Och vad gör hon då? Jo hon somnar igen! haha

Jag låter henne hållas tills nästa hostattack kommer (För jag vet ju själv hur mysigt det är att sova i soffan)
men sen säger jag åt henne för tredje ången att gå bums i säng, och denna gången lyckas jag!


Söta, envisa mamma :)


På måndag bär det förresten hem till Linköping igen!


Godnatt, sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0