You've got to have faith

Ååååååh så bra jag har det, ni skulle bara veta :) -5 grader, strålande sol och härligt glid i backen! (Okej, det där kanske lät lite väl jag-är-värsta-skidproffset-som-är-i-sälen-året-runt-och-jobbar-extra-som-turistguide)
Men faktiskt, det är verkligen jättehärligt (Speciellt om man har sådana skidglasögon som jag har med typ oranget ljus, för då får hela miljön en gloria-liknande ton, haha)

Idag när vi åkte så pressade jag mig själv att våga åka fortare, och Isac gav mig lite tips, och tro det eller ej men jag vågade! Så nu åker jag faktiskt bra! Kändes så himla härligt att susa ner för backen och känna sig helt säker!

För om sanningen ska fram så får jag alltid lite ångest när det blir tal om Sälen-resorna. För jag är alltid orolig och ibland livrädd när det väl är dags. Anledningen till det är att det finns så mycket som jag är rädd för, och i Sälen så är det mycket av det som jag måste utsätta mig för, och jag är så rädd att jag inte ska klara det. De främsta sakerna som jag oroar mig för här är:


Is i backen
Att ramla när jag hoppar av liften
Att åka för fort och tappa kontrollen när jag åker
Att bli påkörd
Att hamna i en backe som är för brant för mig
Att de andra ska åka ifrån mig


Alla dessa grejer grundar i att jag inte litar på mig själv. Jag är så himla skraj att jag inte ska fixa det, att jag ska klanta till mig och få panik. Och jag är SÅ trött på det!

Men idag så tog jag faktiskt ett steg frammåt. Jag tog en risk och vågade släppa på bromsarna, och det gick ju faktiskt BRA!
Jag är så jäkla dum i huvet, för om det är is i backen, så är det bara att försöka undvika den och köra lite saktare, och jag VET ju att jag aldrig ramlar i liften, och om jag åker för fort så är det bara att bromsa in, och man blir aldrig påkörd för det är de som åker bakom som får akta sig, och om jag hamnar i en brant backe så är det bara att åka långa svänga, OCH OM DE ANDRA ÅKER IFRÅN MG SÅ ÄR DET BARA ATT RINGA.
Förstår ni? Jag oroar mig för sånt som jag inte behöver oroa mig för. Och det är för att jag inte har någon tillit på mig själv.

Det var ett jäkla tjat om den där självkänsklan tycker säkert ni, men just nu så är det den som är viktigast för mig. Det är mitt största mål just nu och jag jobbar ständigt på det. Jag måste ta det sakta och säkert, och verkligen övervinna de här små grejerna som jag oroar mig för i tur och ordning. Inte bara när det gäller att åka skidor alltså, utan jämnt. Men att åka skidor kräver ju faktiskt att man måste utsätta sig för lite risker och lita på sig själv, så det är ett perfekt tillfälle för mig att vinna lite självkänsla. Och idag kom jag ett steg högre upp på stegen, och det känns kanon! :) Tycker vi kör vågen på det, eller hur? Ett, två, tre "Woooaaaaah"!!

(Förlåt om ni tycker att jag är löjlig, men jag är väldigt rädd av mig, en riktig mes, och sådana här saker som är självklara för andra är inte riktigt det för mig, än alltså, så det här är stort för mig i alla fall. Sen så är ju detta även min blogg så jag får skriva vilken skit jag vill, så det så :D  Sen får ni skratta allt ni vill, om ni nu känner för det ;) ) 

Sådär ja. Nog om mig. Eftersom jag är så frånvarande från det vanliga livet så vill jag ta tillfället i akt att skänka en tanke till Stackars Moa. Livet är inte rättvist, men försök kämpa på! Och sen vill jag också skänka ett stort grattis till Belinda-fisen som fyler 18 idag! :)
Och till er alla andra, Remember, You've got to have faith! :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

AVUNDSJUK JAG ÄÄÄÄÄÄÄR :D ha det underbart nu! =)

2010-01-12 @ 21:59:51
URL: http://jennievictoria.blogg.se/
Postat av: Belinda

Tack så mycket :)



Du får ha det så bra i sälen :D

2010-01-13 @ 01:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0