Brödbak och talhysteri...

... Är vad jag pysslar med just nu. Ja, jag bakar bröd klockan halv 10 på kvällen, men ibland får man såna impulser. En annan impuls jag känner att jag skulle velat få nu är annars att skriva klart mitt tal i raketfart, men såna impulser finns nog inte. Brödet ligger för tillfället och gräddas i ugnen, så jag försöker få ut nåt vettigt på de här nedrans tagenterna. Men det kommer liksom inget. Det är bara tomt. Jag som vanligtvis brukar flyga med fingrarna och skriva utav rena farten, men nu tog det bara stopp. Sånt är roligt när pm:et för talet ska vara inlämnat imorgon. Då är det roligt att få skrivkramp. Nu kan man ju då undra varför jag inte skrivit klart talet förut, men vi har så himla mycket i skolan nu, och jag klarar inte av att skriva tal när jag är stressad och har massa andra grejer att göra samtidigt. Tydligen så klarar jag inte av det nu heller, men det skyller vi på vädret. Eller nåt. Gjorde nog av med all min energi på träningen idag, då det inte blivit mycket till mat idag. Känner mig som en slak svanhals (Eller annat valfritt objekt) och bara orkar inte. Plöh.
 Lite franskt lantbröd på surdeg skulle sitta fint nu! Ååååh, nybakat bröd, va gott. Med lite kolhydrater också, jajjamensan. Så det kan man äta med hyfsat gott samvete i alla fall.


Va fasen sitter jag här och skriver för när jag har ett tal till nationella att skriva? Och klagar på att jag inte kan skriva... Jisses. Men allt handlar väl om inspiration och motivation. Och n känner jag ingen som helst inspiration för att skriva om nätdejtning. Men det kanske kommer med en skiva bröd...?


Värt o testa i alla fall! hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0