HusmorN

Go kväll kära medmänniskor!


Idag har jag varit en riktig jäkla husmor minsann, oj oj oj. Började däremot med att jag failade med min träning... Slängde i en tvätt vid 4, och när jag sedan skulle göra iordning mig till träningen vid halv 6 så kommer jag på att alla mina sport-bh:ar låg i tvättmaskinen. Smart...! Ja, så det blev ingen träning idag.
Erika (Som följde med mig hem från skolan så att vi kunde skriva på vår projektrapport) och jag gick därför istället och köpte blommor till balkongen. Sedan när hon åkt så planterade jag dem, tvättade rent balkongräcket osv, sopade, skruvade ihop stolar som var trasiga och gjorde det lite trevligare helt enkelt. Vill ha fler blommor men det får bli vid ett senare tillfälle!
Sedan fortsatte jag att städa lite inne, rensa lite och dona. Nu har jag vikt och tait upp tvätten, men jag har lite ont i ryggen så jag ska vila en stund innan jag tar itu med disken.
Tänk, att tvätta, städa, vattna blommor och laga mat tycker jag bara är roligt, men disken.... USCH. Hatar verkligen att diska. Det enda som är roligt är när man diskat klart och torkat av diskbänken så att det skiner sådär fint och luktar gott. Men innan dess, det är bara ren plåga...
Men, då min man har en tendens att göra allting "imorgon" och jag mår så dåligt av den där sketna disken som besudlar mitt kök så får man helt enkelt bita ihop och bara göra det. Tänk om man ändå hade en diskmaskin....

Tänk om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0